Magas vérnyomás burgonya. 10 természetes megoldás magas vérnyomás esetén


Forrás: Medipress A burgonya a nyugati ember étrendjének fontos része, ugyanakkor ha túl sokat fogyasztunk belőle - legyen akár sütve, főzve, pürésítve - jó eséllyel a magas vérnyomással is számolnunk kell - derül ki egy kutatásból.

A héjában főtt, a főtt és a pürésített krumpli esetén 11 százalékkal, a sült krumplinál pedig 17 százalékkal nagyobb az esélye a magas vérnyomás a magas vérnyomás veszélye. A Harvard friss magas vérnyomás burgonya azt is megállapította, hogy a burgonyaszirom meglepő módon nem növeli a kockázatot.

Egyértelmű, hogy bizonyos betegségek kockázata nő, ha túl sok burgonyát fogyasztunk" - mondja a kutatást vezető Dr. Lea Borgi.

magas vérnyomás burgonya

A kutatásban résztvevő dietetikusok szerint azonban valószínű, hogy nem maga a burgonya okozza a problémát, hanem mindaz, amivel elkészítjük: többek között pl. A szakemberek több mint ezer férfi és nő étkezési szokásait és egészségét vizsgálták 20 éven keresztül.

magas vérnyomás burgonya

Ez alatt az időszak alatt a résztvevők többször is kérdőívet töltöttek ki az étrendjükről. A kutatás kezdetén egyik résztvevőnek sem volt problémája a magas vérnyomással. A burgonyának a többi zöldséghez képest igen magas a glikémiás indexeami a vércukorszint hirtelen növekedését okozhatja, ami pedig magas vérnyomás kialakulását is vonhatja maga után.

magas vérnyomás burgonya

A szakember arra is rámutatott, hogy a kutatás nem bizonyítja egyértelműen, hogy a burgonyafogyasztás magas vérnyomást okoz, az összefüggés azonban tagadhatatlan. A hozzátáplálás kezdetekor, tehát 6 hónapos kortól adható krumpli a magas vérnyomás burgonya, bár nálunk azért nem ez, hanem az alma szokott lenni a legelső kóstoló, de ugyanebben a hónapban a burgonya is megjelenhet az étrendben.

magas vérnyomás burgonya

Méghozzá azért, mert a burgonya egyike azoknak az élelmiszereknek, amik nem allergizálnak. Sok fajtája létezik édesburgonya vagy batáta,lila burgonya, stb kis utánajárással többféle is beszerezhető. Magas a szénhidrát, a fehérje, az A-vitaminaz E-vitamina B6 - és a C-vitamintovábbá a káliuma réz és a mangán tartalma az édesburgonyának, emiatt ajánlott a rendszeres fogyasztása, tehát semmiképpen nem szabad később sem kiiktatni a gyermek étrendjéből.

magas vérnyomás burgonya

A kutatás a BMJ című szaklapban jelent meg. Kapcsolódó cikkeink:.

magas vérnyomás burgonya